Lördag 12 mars

2011-03-12 @ 15:06:15 Permalink Blablabla Kommentarer (0) Trackbacks ()

Va kul att Apelgren och Benno vann På Spåret-finalen igår :) Men som sagt, det hade inte spelat någon roll om familjen Haag vunnit, gillar båda lagen ju!!

Men jisses vad jag sovit inatt, 12 timmar?!! Snacka om att vara trött... Men inte idag! Möjligtvis trött för att jag sovit på tok för länge men men.. ;) Vart o tränat en sväng. Regel 1 på gymmet; börja inte småprata med mig om du inte känner mig... Snälla låt mig pinas o svettas ifred! Det är tillräckligt jobbigt att bara vara där. Jag är inte där för att träffa nytt folk och jag skiter i om en viss maskin ger "ultimat träning" eller om dom har fixat ett visst löpband bla bla bla.... Det frågar jag personalen om! Oj vad arg jag låter. Och visst kanske det är trevligt att folk pratar med en, speciellt nu när man är nyinflyttad i ett samhälle där man inte känner nån. Men nä, det räcker i så fall med ett hej. Och kanske om man brukar träna på samma tider att det kan bli fler ord och sen isåfall? Men för stunden räcker det med ett hej. Kanske...

Ikväll är det melodifestivalen! Eller mello som jag har hört folk kalla det. Töööönt :) Har som sagt inte sett en enda deltävling, men att se den "riktiga" tävlingen är lite av en tradition. Man ska där klaga på hur folk har klätt sig, klaga på varför den personen kör en lugn låt istället för snabb, hur käcka programledarna är med sina skämt osv... Tradition som sagt! Ikväll tänkte jag  åka över till mamma o se den. Lasse får utslag bara jag säger melodifestivalen så jag ska bespara honom den pinan... ;)

Undrar vem som vinner... Med tanke på att alla, verkligen alla barn jag känner gillar den här personen..



Eric Saade.... så tror jag att utan att ha hört nåt annat från nån annan att han tar hem alltihopa.

Har föresten fått för mig att jag ska lära mig baka bröd!! Blev inspirerad av Ayse som hade mig sig nybakt bröd till mig förra helgen. Igår bakade jag då solrosbröd för första gången. Dom blev inte helt lyckade, jäste inte riktigt som dom skulle, men vart helt klart ätbara, haha... :D Har ni några lätta recept på nåt gott bröd som jag skulle kunna klara av (äger inte en matberedare så det måste vara deg som räcker med handknådande!!) så skriv!!

Nu vet jag inte vad vi ska hitta på.. behöver komma iväg till affären, börjar kurra i kistan.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback